onsdag 15 juli 2009

Dags för uppdatering!

Hej allihopa.
Nu var det verkligen ett tag sen vi skrev. Och vad mycket det har hänt!!
EJM är avklarat och Vansbro lika så.
Jag tror att alla av oss kan hålla med om att EJM inte blev det bästa loppet i livet för någon av oss. Som vanligt visar vi svenskar framfötterna på simningen och hänger ganska enkelt med på cykeln. Men löpningen... Vad ska man säga? Där finns det mycket att göra bättre och mycket tid att hämta!
Men trots dålig löpning var tävlingen en av dom roligaste jag åtminstone varit på. Dom andra får utrycka sina egna känslor vi ett annat tillfälle ;)
På kvällen efter det inviduella loppet var vi på "after-race-party". Det är verkligen synd att jag inte har några bilder där i från!! Men det var ialf riktigt roligt, kanske inte det bästa man kan göra inför en 12h lång resa hem. Vi kom nämligen tillbaka från festen vid halv 1 och 2 gick transferbussen till flygplatsen. Fast äsch! Man lever ju bara en gång...

När vi kom hem (vilket var heeelt underbart) var det inte många dagars ro. På torsdagen åkte nämligen de flesta av oss upp/ner till det årliga Vansbro simningen.
Och vilken triathlon dominans det blev!
Utevecklingslandslagets resultat:
Mike vann SM/JSM Öppet Vatten 5000m
Johan kom 2:a på samma lopp
Niclas kom på en 5:e plats, Joel på 6:e och Tom på 11:e plats
Bland tjejerna var det bara jag(annie) som startade av oss ur laget. Jag fick inte till det mest perfekta loppet men slutade på en 3:e plats.
Mike kom 2:a på Kortsimmet
Johan kom in precis efter och slutade som 3:a
Jag simmade tjejsimmet samma dag och simmade in som 2:a efter Danskan som vann 5km loppet.
Och till sist ! Vansbro.
Där det blev en tuff spurtstrid mellan Mike och Johan. Och för en gång skull(inte för att vara taskig) vann Johan! Det var han värd. Grattis!
På Vansbro var även 3 av 4 tjejer med. Linnea och Lovisa simmade stabilt och kom in på 14:e resp. 15:e plats.

Det blev väldigt mycket siffror här på slutet. Men det är svårt att undvika när man ska skriva upp resultat iofs..
I helgen är det ännu ett JSM/SM. Men denna gång Triathlon och nu står alla på startlinjen.
Jag troor jag talar för alla när jag säger att det ska blir grymt kul och att vi är sjuukt taggade! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar