tisdag 16 juni 2009

En vanlig morgon på Budgethotell

Ja då var det min tur att skriva på bloggen. Kan ju börja med att säga att jag själv mår mycket bättre efter att ha varit sjuk. Tror jag är frisk nu. Kan ändå inte känna efter för igår kom Micke Thorén hit för att ta över tränar rollen.
Igår hade vi vilodag där en del vilade helt och en del vilade nästan helt, de la in ett lättare cirkulationspass.

Idag har vi cyklat 3h distans på morgonen som jag tror gick bra för de flesta.
På eftermiddagen hade vi löpning och eftersom vissa var trötta från tävlingen i helgen eller som jag precis kommit tillbaka från sjukdom, så sprang vi distans istället för intervaller.
Dagen avlutades med en godmiddag lagad av Linnéa och Jasmine. Det var tacopasta som bjöds.


Har inte så mycket mer att skriva nu så tänkte berätta lite hur en morgon i varje rum ser ut här i Holland.
RUM

201- Jag (Johan) och Tom bor i detta rum. När klockan ringer på morgonen. Hoppar jag upp ur sängen morgonpigg som man är. Det spelar ingen roll hur tidigt det är för jag tar alltid dagen med ett leende J. Tom däremot är alltid lika grinig varje morgon och när jag är glad blir han ännu surare. Har han verkligen vaknat på fel sida så slänger han mobilen på mig och det är sant. Fast när han har fått en koppkaffe så blir han genast mycket gladare.

205- Linnea och Jasmine bor där och de verkar hantera morgonen bra. Där äter man frukost innan träningen och dricker ton viss med kaffe av sämsta kvalité. Linnea har nämligen blivit beroende av kaffe efter att ha druckit det i en vecka och hon började inte med en kopp om dagen utan direkt på med 5 st varje dag.

207, 208- Vem bor i vilket rum är frågan här? Det vet ingen efter mer än två veckor. De som ska bo i 207 är Annie och Lovisa och de som ska bo i 208 är Mike och Joel. Undrar om de har sovit så eller om det har blivit lite byten kanske. Ja det spelar väl ingen roll och den frågan svarar de nog inte själva på heller.
Annie och Lovisa kommer tid till alla träningar varje morgon vilket rum de sover i. Däremot grabbarna är ofta sena till träning speciellt på morgonen. Igentligen kanske de inte kommer sent men de kommer alltid sist och tror inte att det är Mike´s fel utan det är nog tidsoptimisten Joel som säger ”Vänta, jag ska bara”.


2011- Fredrik och Niklas bor här och de får man väl kalla snoozepojkarna. Tror de alltid ställer klockan en timme innan man behöver kliva upp för de tycker det är skönt att snooza på mornarna. Frågan är bara om det inte är lite effektivare att sova en hel timme istället för att försöka somna om 5ggr på en timme.

Ja de så det ser ut i rummen på en morgon. Enligt mig.
// Johan Sandberg

2 kommentarer:

  1. Morgonpigg kanske, men om man ställer mobilen en hlvtimme för tidigt och sen totalignorerar när det ringer(vådå morgonpigg?...) får man räkna med att få den i huvet... Tips om du vill undvika situationen: 1, ställ klockan rätt. 2, Byt singal och sänk volymen. 3, Om du slutar snarka kanske jag också kan sova och vara pigg på morgonen..:D

    ton viss... Vad är det för kaffe?
    hur "bjöder" men tacopasta?

    SvaraRadera
  2. Sorry asså men så långt bort hoppas jag vi inte bor.. Precis som kaffeträsket Linnéa har hamnat i(!!) så har vi svårt att ta oss ur snooz(e?)träsket, men vi erkänner vårt problem och försöker ta oss ur beroendet. Vi kompenserar med 3h extra sömn under dagarna. Är vi inte uppe kl 06:20, eller hmm.. 06:30 imorn. VÄCK OSS!!

    SvaraRadera