fredag 12 juni 2009

Powerpose!?

Fredag. Hemma tar de studenten för fullt, och här är vi i SOLIGA Holland!! Ni läste rätt. Det har varit blå himmel här nere och vi har passat på att vara ute en hel del. Tydligast syns det bra vädret på Linnéa som "nästan" börjar likna en tomat.

Dagen i morse började med att jag och Bullen (Fredrik) för första gången på hela veckan klev upp nästan i tid. Vårt rum har haft en tydlig tendens att vakna när alla andra är på väg att gå till simhallen. Som tur är så investerade vi i en stor burk med kaffe igår, så nu kommer vi nog att vakna i tid och inte längre sova bort all tid mellan passen. Förhoppningsvis kommer inte jag heller att byta om på damernas omklädningsrum i simhallen mer...

Efter simpasset hade vi illegal streetrace i bostadsområdet ett stenkast från sporthotellet. Mike klagade mest och påminnde alla hur hungrig han var. Tom står mest still när han cyklar men Annie klagar och vill ha en tydlig förklaring när stå-still-på-cykeln kan användas praktiskt i triathlon. Tydligen sliter man inte lika mycket på klossarna, eller? Andra smarta förslag??

Lite mer krubb och vi skulle köra yoga ute i solen. Jag och Bullen sen som vanligt.. Vi fick bland annat lära oss Solhälsning A och B, låter som gymnasiekurser!? Sedan blev det tårace som vanns av Linnéa i målfoto med Lovisa.

Kul info! Mitt knä håller då jag idag körde mina första intervaller på 1,5 månad :) Trodde inte man behövde cykelhandskar och knäskydd när man nöter asfalt, men tydligen. Under första intervallen i vändpunkten klev jag på något skit och snubblade. Kul var det för de som såg. Johan och Tom ser rätt kul ut också..



/Niclas Hägglund

1 kommentar:

  1. Därför står man still och ballanserar. A, varje rödljus blir lite roligare. B, man sliter mindre på pedaler och klossar. C, Man kommer iväg snabbare från från rödjusen. D, Förmodligen är det bara en sån där grej som typ flöjta genom händerna. Askul och jätteirriterande i tre veckor sen slutar man när alla andra lärt sig...

    SvaraRadera