måndag 22 juni 2009

Måndag i Holland

Vilodagen igår tillbringades på de flesta håll inne på rummen. För det första berodde detta såklart på att det visade herrarnas världskupp på TV, för det andra att allting är stängt här i Sittard på söndagar och för det tredje på att solen fortfarande(!) täckts av ett fett molntäckte.

Lördagens Sabic Triathlon var en bra tävling och jag tror att de flesta är relativt nöjda, utom jag (Linnea) förstås eftersom jag fick punka. Det kändes riktigt surt att tvingas bryta en tävling till, speciellt när det kändes så himla bra som det gjorde i lördags. Att gå miste om ett bra race p.g.a. att slangen inte pallar känns otroligt frustrerande. Men vissa saker får man bara acceptera och glömma bort. Nu är det bara att ladda för nästa tävling nämligen JEM i Holten. Det ska bli grymt roligt! :)

Idag hängde vi på låset till simhallen klockan 06.00. Därinne väntade ett F2-pass på 7200m. Efter det gick vi som vanligt hem och åt gröt med kaffe. Gött!
Fem minuter senare befann mig jag och Nicklas andfådda hos vår Fysioterapeut -kompis lite länge bort i kvarteret. Jag hade fått en resttid och blev tvungen att spurta dit. Det var samma kille som förra gången jag var där och han knäckte min rygg idag igen. Jag snedbelastar nämligen den lite grann vilket har lett till att jag får ont bakom knäet. En av hans lösningar på det var att köra in en nyckel så hårt han kunde i sidan på min häl. Jag tyckte att detta var lite konstigt så han förklarade att han ville åt muskelfästet som sitter där. Konstig men säkert bra metod.
Nästa pass idag består av distanslöpning, vilket jag tänker avverka i utebassängen med våtdräkt. Ett bra tillfälle att träna växlingar.

Dagen till ära har vi även fått ny tränare, denna veckan är det Per Vikner som står för coachningen. Vi hoppas att han tog med sig lite av det fina vädret från Sverige. Det skulle vara mycket uppskattat här på Budget Hotell!

Idag har vi även veckohandlat som vanligt på måndagar, det fungerar bara bättre och bättre och ikväll är det Mike och Joel som står för middagen. Vi får se vad det bli för gott den här gången.

Ha det bra!

Exit Linnea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar