tisdag 23 juni 2009

Vy från ett luftslott

Nu var det åter min tur, länge sedan sist och säkert många som trott att Kungen är död men det är jag minsann inte. Det funkade så bra sist och jag är ju inte så Oprofessionell att jag ändrar ett vinnande koncept!

Nu är det inte så lång tid Innan allting tar slut här nere i Sittard för Sveriges blivande Elite. På fredag åker Per med Mike, Niklas, Fredrik och Jasmine till Berlin… Nej München så klart! För att tävla i Bayerska mästerskapen och sedan åka tillbaka till kära Sverige. För Dom andra blir det helt FF över helgen, hur ska det gå? Musik non stop? Nej förmodligen kommer vi mest göra Ingenting, träna på och fokusera på Sömnen. På onsdag bär det sedan av för oss till Holten.

Idag har de flesta av oss simmat i utebassängen där termometern fortfarande visar väldigt få Celsius. Med andra ord var våtdräkterna på och eftersom den tjuriga tanten i kassen påstod att det inte fanns något så farligt Som vatten och sa att ”Jag vill inte vara rädd” vart passet försenat med 10 minuter och Per fick agerade som Livräddaren på land medan vi simmade.

På eftermiddagen var det växlingsträning som gällde med lite längre cykel innan. Med en puls på typ 400 slag är knäppa hjälmen minsann inte det lättaste som finns. Men i ett lopp på En timme, en minut kan vara väldigt avgörande så växlingarna är viktiga. Passet gick bra och några av oss har säkert gått från att vara Klåpare och klumpiga som Elefanter till att bli sabba och smidiga som Den osynliga mannen. Om du var här Matt skulle du säkert vara riktigt nöjd.

Maten idag stod Linnea och Jasmine för, det blev ”Chili con Coscos med korv” och smakade utsökt, nästan som en Himmelsk drog! Här kommer lite bilder från dagen som kanske ger Avtryck.

Nu får det räcka för idag. Knappt Vi kan (väl) vänta tills imorgon för mera blogg!




Är det inte konstigt att alla går av cykeln på fel sida, utom jag?... :S



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar